Празнична питка

Празнична питка


Дилянче, тъй като днес отново правих от питката, реших да ти снимам някои от етапите, за да съм сигурна, че обясненията ми в мейла са правилно разбрани. Не, че се съмнявам, ти сгради проектираш, та една питка ли няма да направиш, но за всеки случай "да не се изложим пред чужденците".

Рецептата отново:
1 кг. брашно
1 кубче мая
4 л. олио
4 л. кисело мляко
1 чаша хладка вода
3 л. захар
1 ч. л. сол
5 яйца
1/2 пак. масло за намазване между питките.

След като омесиш тестото, го разделяш на три питки. Днес обаче не успях да ги направя на три, а на четири питки. Тестото ми е жълто, защото съм използвала домашни яйца.
 
Всяка питка се разточва и се намазва с масло отгоре. Разточената питка трябва да има формата на елипса.
 
 
 
Сега наложи питките една върху друга и отново разточи. Последната елипса не я мажи с масло или я обърни с маслото на долу към другите елипси.
След като разточиш всички елипси като една, ги навий на руло. През цялото време трябва да имаш брашно близо до теб и да поръсваш малко, ако започне да ти лепи по масата.
Рулото се нарязва на равномерни парчета и се подреждат в тавата. Днес ми станаха 16 парчета и това ме затрудни, защото тавата не много голяма, но пък крайния резултат изглежда доста супер.
Оставяш да втаса питката и преди да я сложиш в печката, я намажи с жълтък от петото яйце. Белтъка вече си го сложила в тестото. Малки бучици масло се слагат на всяко парче.
Фурната се загрява на 200 градуса. Като започне да се зачервява питката трябва да сложиш фолио. Днес я пекох 50 минути и питката стана много голяма.

 

Дили, това е набързо от мен. Поздрави и весел празник. Като си дойдеш в България ще я направим заедно в най-голямата тава.
 

Коментари

Популярни публикации