Работа в екип

     Всеки от нас знае, колко е важно да се работи в екип - на работното място, в семейството, сред приятелите. Тийм означава група от хора, които споделят едни ценности, приели са общи правила за работа и разбиране по между си и всеки член на екипа има своите важни умения и възможности, които са признати и използвани от всички останали в групата за постигане на общите цели. Много трудно се създава екип и това изисква време както за опознаване членовете на групата, така и за изграждане на доверие между тях. Всеки един от нас поне веднъж е бил член на печаливш екип и знае, че удоволетвореността от постигнатите успехи е огромна, защото:
- всеки член на групата има своя принос към успеха
- всеки е свободен да сподели своето мнение, идеи, опит, информация и те да бъдат обсъдени от другите членове в групата
-  взима активна роля при дискусиите и разработването на идеи от останалите членове
- уважава различното мнение
- отдаден е на груповата работа и не се стреми да бъде индивидуалист, за да си препише успехите на екипа за свои собствени
- мотивира групата за постигане на по-добри резултати
- изгражда и поддържа отличната работна атмосфера при групова работа
      Аз съм екипен човек и не само съм участвала, но и създавала успешни екипи. В момента страдам, защото от почти година се опитвам да се впиша в средата на работното си място и неуспявам. Никакъв опит, курсове и обучения не могат да ми помогнат да се почувствам по-добре и това е една от причините, които ще ме накарат да напусна настоящата си работа.
     Анализирайки ситуацията все повече разбирам, че за създаването на успешния тийм са необходими и други условия, които в случая не мога да променя, като:
- събирането на хора с еднакви ценностни системи
- хора със силно его не могат да бъдат част от екип
- неясно поставени цели и задачи, водят до пълен провал на всички действия и хората не искат да предприемат каквито и да било активности, под страх да не сгрешат и да не бъдат автоматично уволнени.
- думичката "комуникация" се разбира като "императивно издадени заповеди"
     Въпросът е дали да остана да се боря или да потърся друго място, където хората ще мислят като мен.

Коментари

  1. Букова Горичке,
    ти вече си го решила за себе си и с тази публикация обясняваш решението си на нас. Мога да те подкрепя във всичко, което споделяш и да ти пожелая успех!

    ОтговорИзтриване
  2. От прочетеното, а и понеже те познавам, съм сигурна че ще се заредиш с целия оптимизъм, на който си способна и ще постъпиш по най-верния начин. Пожелавам ти скоро да имаш възможността да създадеш новия си екип с хората, които търсиш!
    Ками

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря за коментарите. Още нищо не съм решила, просто разсъждавам публично :)) Преди 10 години изобщо нямаше да се замисля какво да направя, но сега нещата изглеждат по различен начин. Трябва да внимавам следващия път, защото ми писна да инвестирам време и енергия за нещо което не си е заслужавало и за хора от които нищо не съм научила.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации